• Mansuroğlu Mah. 1593/1 Sok. Lider Centrio C Blok D:6 Bayraklı, İZMİR
  • info@eurocons.com.tr
Thumb

PAS 220 – ULUSLARARASI GIDA STANDARDI

PAS 220 Standardı nedir?
PAS 220 standardı büyük gıda üreticisi olan Unilever, Kraft, Danone ve Nestle tarafından oluşturulmuş, Avrupa Birliği Yiyecek ve İçecek Konfederasyonu (CIAA) tarafından finanse edilmiştir. Hazırlık safhasında pek çok belgelendirme kuruluşu da çalışma grubunda yer almış ve standart 25 Ekim 2008 tarihinde yayımlanmıştır.

ISO 22000, BRC, IFS’ den farkı nedir?
ISO 22000 standardı yapısı itibariyle BRC veya IFS standartlarından oldukça farklıdır. ISO 22000 standardında gereklilikler net bir şekilde, madde madde belirtilmemiş, düzyazı içerisinde genel ifadeler kullanılmıştır. Özellikle, ön gereklilik programları BRC ve IFS‘ te “pencereler kırılmaya karşı korumalı olmalı”, “dış kapılar kendinden kapanmalı” şeklinde betimlenirken,  ISO 22000 standardında  sadece ana başlıklar verilip uygulamalar üretilen ürüne, sektöre, müşteri isteklerine ve ülke yasalarına göre, üretici firmanın yorumuna açık bırakılmıştır. İşte PAS 220 standardı, bu yoruma açık olma durumunu ortadan kaldırmak ve ISO 22000 standardının ön gereksinim programlarıyla ilgili gerekliliklerinin firmalarda tam olarak ne şekilde uygulanması gerektiğini detaylandırmak amacıyla, bir rehber döküman/guideline olarak hazırlanmıştır.

PAS 220 denetimi nasıl yapılır?
PAS 220, denetlenebilir bir standart değil, rehber döküman olduğu için tek başına belgelendirilmesi mümkün değildir. Ancak ISO 22000 standardıyla beraber denetlendiği takdirde, ISO 22000+PAS 220 standardına FSSC (food safety system certification) adı verilmektedir. FSSC bir süre önce GFSI (Global Food Safety Initiative) tanınmak için başvuruda bulunmuş,  27 Mayıs 2009 tarihinde onaylanmıştır.

PAS 220:2008  Standardının İçeriği

-Kuruluş altyapısı, çalışma alanları ve personele ait alanlar
-Su, enerji vb. diğer yardımcı malzemelerin tedariki
-Atıklar ve çöpler gibi diğer üretim destek basamakları
-Ekipman yapısı, ekipman temizliği ve bakım
-Satınalma ve girdi yönetimi
-Temizlik ve dezenfeksiyon
-Haşere  kontrol
-Personel hijyeni
-Yeniden işleme
-Ürün geri çağırma prosedürleri
-Depolama
-Gıda etiketleme bilgileri ve tüketicinin bilgilendirilmesi
-Gıda terörü ve sabotaj yönetimi

Thumb
Thumb