AKREDİTASYONUN ULUSLAR ARASI BOYUTU
AKREDİTASYONUN ULUSLAR ARASI BOYUTU Gelişen teknoloji ile birlikte artış gösteren ürün çeşitliliği ve işlevselliği, beraberinde; kalite, teknik emniyet, dayanıklılık, kullanım gayesine uygunluk yönlerinden ürünlerden beklentilerin yerine getirilmesine dair güvence arayışlarını ortaya çıkarmaktadır. Bu arayışlara cevap teşkil etmek üzere, ürün ve üretime yönelik; belgelendirme hizmetleri “uygunluk değerlendirmesi” kavramı altında disipline edilmiş hale getirilmektedir. Uluslararası kabul edilmiş […]
İnceleOHSAS 18001:2007 Getirdiği Yenilikler
OHSAS 18001:2007 Getirdiği Yenilikler OHSAS 18001:2007 Getirdiği Yenilikler : Standart, ISO 9001:2000 ve ISO 14001:2004 ile daha uyumlu bir yapıya getirilmiştir. OHSAS 18001:2007 standardı ile OHSAS 18001:1999 rehberi arasındaki farklılıklar aşağıda özetlenmiştir. Standardın terimler ve tanımlar kısmında değişen ve yeni eklenen tanımlar görülüyor. Değişiklikler arasında en dikkati çekenler aşağıda sıralanmıştır:– OHSAS 18001:1999’da yer alan kaza […]
İnceleSterilizasyon ve Dezenfeksiyon-I
Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon-I Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon-I Mikroorganizmaların, tüm canlılar gibi uygun ortamlar bulduklarında beslenerek çoğaldıklarını, toprak, hava, insan vücudu ve tüm çevremizde yer aldıklarını biliyoruz. Üretilen gıdaların hastalık yapıcı mikroorganizmalardan uzak olması gerekir. Ameliyathane, diyaliz, yoğun bakım, transplantasyon ve yenidoğan bebek ünitelerinin de hava ve donanım malzemelerinin belirli standartlara uyması söz konusudur. Dirençli mutantlar oluşturabilen, […]
İnceleMüşteri Şikayetleri
Müşteri Şikayetleri Müşteri Şikayetleri Bir ürün ya da hizmetten memnun kalınmadığı takdirde müşterinin vereceği tepki çeşitlilik göstermektedir. Verilen tepki müşterinin beklentilerine, karakteristik yapısına, zaman-para kıstasına göre değişmektedir. Ancak yapılan tüketici araştırmalarının büyük bir kısmı göstermektedir ki şikâyet konusunda tüketiciler pek hevesli değiller. Birçok araştırma göstermiştir ki tüketiciler memnun olmadıkları ürünler hakkında şikâyetçi olmaktansa daha yıkıcı […]
İnceleMüşteri Memnuniyetini Sağlamak İçin
Müşteri Memnuniyetini Sağlamak İçin Müşteri Memnuniyetini Sağlamak İçin Müşteri ilişkilerinde gerçek başarı satışla birlikte, satış sonrasında verilen hizmet ve bu hizmetin kalitesinde yatmaktadır. Firmaların genellikle atladıkları ve daha sonra başarısızlıklarının çekirdeğini oluşturan faktör, müşteri şikâyetlerini ele almakta ve sonuçlandırmakta gösterdikleri düşük performanstır.Müşteri memnuniyetini sağlamak, sadık müşteriler kazanmak ve bunların sürekliliğini sağlamak çok zor bir süreç […]
İnceleW.Edwards Deming ve PUKO Döngüsü
W.Edwards Deming ve PUKO Döngüsü Üniversite eğitimini Wyoming ve Colorado üniversitelerinde tamamlayan W.Edwards Deming 1928 yılında Yale Üniversitesi’nde Matematiksel Fizik alanında doktorasını yaptı. Bir süre Tarım Bakanlığı ve ABD Nüfus Bürosu’nda çalıştı.Uzun yıllar Toplam Kalite alanında çalışmalar yapan Deming, 1930’lı yıllarda Western Electric adlı şirkette Walter A. Shewhart’ın bölümünde çalıştı. İstatistiğin kalite yönetiminde kullanılması konusunda […]
İnceleSA 8000 Sosyal Sorumluluk Standardı
SA 8000 Sosyal Sorumluluk Standardı SA 8000 Sosyal Sorumluluk Standardı ilk olarak 1997 yılı Ekim ayında, çalışanların temel haklarını garanti altına almayı amaçlayarak, SAI (Social Accountibility International) Uluslararası Sosyal Sorumluluk Örgütü tarafından yayınlanmıştır. İlk tedarikçi değerlendirme standardı olarak kabul edilen SA 8000 2001 yılında revize edilmiştir. SA 8000 bazı ILO sözleşmeleri, Birleşmiş Milletler İnsan Hakları […]
İnceleGıda İhracatında Gıda Güvenliğinin Önemi
Gıda İhracatında Gıda Güvenliğinin Önemi Gıda sanayi; tarımdan sağlanan bitkisel hammaddeyi , hayvancılıktan sağlanan hayvansal hammaddeyi çeşitli işlemlerle tüketime dönüştüren gıda zincirinde ki kuruluşlardan oluşmaktadır. Gıda ihracatı ise bu kuruluşların meydana getirdiği tüketime hazır gıdayı veya işlenmeye devam edilecek yarı mamulün yurt dışına uygun şartlarda satılmasını ifade etmektedir. Gıda ihracatçılarımızın; tarım politikaları, bürokrasi, gümrük mevzuatları, […]
İnceleSosyal Sorumluluk Kavramı ve Tarihsel Gelişimi
Sosyal Sorumluluk Kavramı ve Tarihsel Gelişimi 1.1. SOSYAL SORUMLULUK KAVRAMIModern yaklaşımda, örgütler birbirleriyle ilişkili ve karşılıklı bağımlı alt-sistemlerden oluşan bir bütün olarak ele alınmakta ve açık sistemler olarak tanımlanmaktadırlar. Örgütler açısından sosyal sorumluluk kavramı, bir örgütün üretimden başlayarak ürünü yada hizmeti nihai müşteri kullanana dek ve kullandıktan sonra ki tüm aşamalarda, meydana çıkabilecek olan zararlı […]
İnceleTurizm Sektöründe Mavi Bayrak Uygulamasının Önemi ve Uygulama Kriterleri
Turizm Sektöründe Mavi Bayrak Uygulamasının Önemi ve Uygulama Kriterleri Uluslar arası turizm sektöründe yaşanan rekabet ortamından kazançlı çıkmak isteyen ülkeler, çevre korumaya yönelik faaliyetlere önem vermeye ve çevre korumaya yönelik çeşitli çalışmaları başlatmışlardır. Çevre değerlerinin korunması açısından mavi bayrak uygulaması da bu düşünce doğrultusunda ön plana çıkmaya başlamıştır. Mavi Bayrak uygulaması, ilk kez 1985 yılında […]
İncele